torsdag 26 januari 2012

Det är nån'ting jag inte fattar här...

S-riksdagsmannen Sven-Erik Österberg anser att "det finns en skyldighet för ledande socialdemokrater att ställa upp som partiledare om partiet kallar".

"Men du har själv sagt nej."

Österberg: "Ja, det har jag gjort."

Det är nån'ting jag inte fattar här...

Även Thomas Östros säger nej, men menar också att "alla har ett ansvar i denna unika situation". Ansvar att... vadå?

En ny ordförande för Socialdemokraterna ska utses i en ”snabb process" enligt partisekreterare Carin Jämtin:

"På en gång ska jag säga att det finns väldigt olika uppfattningar om vad ordet 'snabb' betyder (...) ...det kan betyda så lång tid som 'flera månader'."

Osv, osv...

Som sagt, det är nån'ting jag inte fattar här.

(Och mitt i denna soppa vill regeringen ge Mona Sahlin ett toppjobb - som generaldirektör för Internationella arbetsorganisationen (ILO) i Genève...)

Efter att VU lovat att presentera sin partiledarkandidat först på fredagen förklarade sig Stefan Löfven redan redan på torsdagen ”stolt och glad” över att vara just VU:s kandidat...

Det är nån'ting jag inte... ja, ni fattar.

SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD GP GP GP GP GP GP GP GP GP GP GP GP D D D D D D D D D D D D D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar