lördag 3 december 2011

Var går gränsen?

Verklighetens inhemska dokusåpor rullar vidare:

Anders Lettström, en gång i tiden nära vän till kungen, uppdrog i våras åt Daniel Webb, ombud åt den grovt kriminelle Milan Sevo, att få porrklubbsägaren Mille Markovic  – en av huvudkällorna till skandalboken ”Den motvillige monarken” - att dementera uppgifterna i boken och samtidigt köpa de bilder på kungen i graverande situationer som Marcovic påstod sig ha.

Kungen har tidigare förnekat all kännedom om Lettströms kontakter med Daniel Webb.

Men enligt en hemlig bandinspelning som Aftonbladet nu tagit del av - där Lettström talar med Webb - säger Lettström att han berättat för kungen att Mille kunde tänka sig att dementera.

"Om vi betalade Mille för en dementi så skulle han också se till att några av hans källor skulle dementera. Det var vad paketet innehöll och då nämnde jag det för kungen", säger Lettström.

Enligt Aftonbladets Lena Mellin kan detta avslöjande - om det visar sig vara sant - få allvarliga konsekvenser för kungen: Han är då ”inte längre möjlig som statschef.”

Kanske dags för kungen att ge sig ut på en Förlåt mig-turné?

Fast å andra sidan, Juholts dito har inte stoppat hans förtroendekris, han fortsätter att tappa stöd och allt fler tycker att han ska avgå. Inte minst inom de egna S-leden.

Var går gränsen för när Juholt inte längre är möjlig som partiledare och statsministerkandidat?

AB AB AB AB DN DN DN DN DN SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD GP GP GP GP GP GP D D D

För republikanernas presidentkandidat Herman Cain i har gränsen i alla fall överskridits, han meddelade tidigare i kväll att han inte tänker fortsätta satsa på att bli USA:s nästa president.

"Alla distraktioner gör att jag inte kan fortsätta", sa han under ett långt tal till sina anhängare i Atlanta, Georgia.

Cain syftar bl a på det han kallar "de falska anklagelserna", som han menar skadat honom och hans familj. Och det amerikanska folket.

"Jag har slutit fred med min gud och jag är överens med min fru och hon med mig."

Vilket Cain anser viktigast kan vi bara spekulera i...

SR SVT SVT AB DN DN SvD GP D

1 kommentar:

  1. Rör inte vår Kung, han är bäst och coolast.

    SvaraRadera