onsdag 17 augusti 2011

Borde man inte det?

En hyllningskonsert till Michael Jacksons minne hålls i Cardiff i oktober. Många artister är inbjudna att medverka, däribland rockgruppen Kiss.

Nu är Kiss inte längre välkomna, efter att Michael Jacksons fans har uppmärksammat arrangörerna på att "Gene Simmons ska ha kritiserat Michael Jackson för hans påstådda övergrepp mot barn."

Borde man inte det?

”Vi har lyssnat på Michael Jacksons fans och är tacksamma för att de gjort oss uppmärksamma på Gene Simmons olyckliga uttalande”, säger arrangören Chris Hunt i ett uttalande.

Då är min fråga: Är Simmons' kritik klandervärd därför att man anser att Jacksons skuld inte är bevisad, eller handlar det mest om det vanliga tassandet runt en ikonförklarad och "ofelbar" person?

Vilket i så fall är helt oacceptabelt.

Jag vill veta mer här.

SvD SKD NSK HD BLT GP BT 

2 kommentarer:

  1. Även en åsna kan flyga om den har tillräckligt med guld.
    Tobbe

    SvaraRadera
  2. I ett race mellan Simmons och Jackson om vem som är den mest havererade människan tror jag ändå att det hade blivit dött lopp. Jag föraktar Simmons med en glöd som jag reserverar för ytterst få människor här i världen.

    Anklagelserna mot Jackson förtjänar att lyftas fram, igen och igen. Att ägna sig åt sådana repressiva åtgärder mot Simmons är lågt, odemokratiskt och åsiktshegemoniskt.

    SvaraRadera