torsdag 18 augusti 2011

"Äntligen", som Gert Fylking skulle ha sagt

Världskatastrofer och ekonomiska kriser i all ära; jag tippar att de svenska medierna de närmaste dagarna (veckorna?) kommer att domineras av något helt annat...

Kungahusets hemsida meddelar nämligen idag att kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.

"Äntligen", som Gert Fylking skulle ha sagt.

Nedkomsten är planerad (!) till mars 2012.

"Den blivande modern mår bra. Under hösten 2011 förväntas inga större förändringar i Kronprinsessparets program.”

Hovets presschef Bertil Ternert vill inte tala om hur länge hovet har känt till kronprinsessans graviditet.

Vilket innebär att svenska folket får leva i fortsatt ovisshet, med risk att spricka av nyfikenhet.

Grattis, kronprinsessparet, och lycka till!

SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT SVT AB AB AB AB EXP EXP EXP EXP EXP EXP EXP GT DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN DN SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD SvD GP GP GP GP GP GP GP GP D D D D D

3 kommentarer:

  1. Det är fler än vi vanliga dödliga som har roligt kring midsommar
    Tobbe

    SvaraRadera
  2. På min blogg frågar jag om priset för invandringen kan bli för högt. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  3. Jag ser inte kopplingen till detta blogginlägg, men OK...

    Självfallet kan priset bli för högt för invandringen, och - som jag skrev på Din blogg - själva invandringen kan - av olika skäl - också bli för hög.

    Men jag delar inte delar av Din verklighetssyn, som jag finner alltför generaliserande.

    Personer som kränker andra, eller begår brott av olika slag, är - som jag ser det - först och främst INDIVIDER, med ett individuellt ansvar för sina handlingar.

    Vidrigt beteende är inte acceptabelt från NÅGON, vare sig man är svensk, grek, bär glasögon eller heter Sture.

    Aftonbladet hade i våras en serie artiklar som uppmärksammade sexbrotten inom kyrkan - bland annat avslöjade en artikel att domkapitlet i Göteborg skyddat en pedofildömd präst genom att låta honom behålla sin ämbetstitel i Svenska kyrkan. Osv osv.

    Dessa artiklar fick mig inte att lämna Svenska kyrkan...

    Däremot att ännu tydligare förkasta sexbrotten som förekommer i nämnda kyrka.

    Och hålla varje enskild präst eller annan medarbetare inom kyrkan fullt ansvarig för sina handlingar.

    Invandringsdebatten skulle må bra av att lyftas ett par snäpp från "Är invandringen värd sitt pris så länge det är någon annan som drabbas?"-retoriken.

    Tycker jag.

    Allt gott!

    SvaraRadera