Otrohetssajten Viktoria Milans reklam strider inte mot god marknadsföringsetik, enligt Reklamombudsmannens opinionsnämnd.
Drygt ett par hundra personer har anmält reklamen, flertalet av dessa har ansett den "stötande".
Men opinionsnämnden uppgift är att pröva om reklamen, inte produkten eller tjänsten, strider mot reglerna.
"Att reklamen väcker starka negativa känslor hos många människor är ofrånkomligt, men det är tjänsten som sådan som gör det och inte reklamens utformning. Därför anses inte reklamen strida mot reglerna."
Skam vore annars. Och då ska gudarna veta att jag förkastar otrohet.
Och David Heibrandt får rätt, när han på Newsmill skriver att "Reklamombudsmannens begränsade resurser nu används till att i onödan granska en sajt som alla vet rör sig inom lagens gränser istället för att ägna sin tid åt att beivra den reklam som ligger utanför."
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar