tisdag 28 juni 2011

Fel anledning

Jag har tidigare skrivit om knarkmisstankarna mot Ola Lindholm, och i samband med det ondgjort mig över medias agerande (allt för att sälja lösnummer...), och frågat mig - lite (låtsat) naivt - varför Ola inte är kvar i Bris styrelse.

Nu slutar Ola som chefredaktör för Kamratposten, efter en tids time-out.

Förmodligen och dessvärre av fel anledning.

"Beslutet är helt mitt eget men det är givetvis med blandade känslor jag lämnar en tidning och ett Bonnier Tidskrifter som jag har enormt mycket att tacka för" säger Ola Lindholm.

Varför med blandade känslor? Kan begrepp som moralpanik och mediedrev vara inblandade?

Ola, lycka till i framtiden med "nya spännande projekt i livet"!

(Och Du, om Du mot förmodan är skyldig till det Du anklagas för, sluta med det - för Din och allas skull.)

3 kommentarer:

  1. Ola Lindholms knarkande har varit en omdebatterad fråga sedan långt innan kissprovet. Det är självklart att barnens förebild inte skall knarka, stjäla eller ligga med prostituerade, även om det är bagatellartade brott som inte renderar mer än böter. Därmed inte sagt att Lindholm stjäl eller ligger med prostituerade.

    Ola har ett genuint engagemang för barn. Jag hoppas att han fångas upp och ges möjlighet att fortsätta arbeta med dessa frågor, men för en tid inte fullt så medialt exponerad.

    Jag hoppas också att han kommer till roten med sina problem och att han på nytt kan bli en förebild, med en Ola som är helt reko rakt igenom.

    ++ UTAN SPANING = INGEN ANING ++ KNARK ÄR BAJS ++

    SvaraRadera
  2. Han är för helvete inte dömd ännu folket. Vilken unken soppa som Polisen numer tillagar med ständiga läckor i tveksamma fall som har högt sensationsvärde. Alla som t.ex har läst den i sin tur läckta polisutredningen i Assangefallet vet vad jag talar om. Var håller internpolisen hus egentligen?
    /Mobbhatare

    SvaraRadera
  3. Jag välkomnar att han lämnade, efter hans vidriga reklamfilm häromåret när han uppmanade barn att bli "hjältar" genom att donera pengar till en välgörenhetsorganisation. "Du kan också bli en riktig hjälte", var det inte så han sa? Extremt omdömeslöst.

    Tyvärr gick han inte av den anledningen... /Mattias

    SvaraRadera