torsdag 9 juni 2011

Glimtar från händelsernas centrum

Så är då Sweden Rock Festival igång.

Festivalen öppnade med tiohövdade Västeråsbandet Seventribe. Jag gick dit med ett öppet sinne. Det hjälpte inte...

Denna typ av hardcore/rapmetal är onekligen inget för mig.

Amerikanska Rhino Buckets (AC/DC-)riffbaserade rock tilltalar mig desto mer. Skönt okomplicerat sväng.

Tilltalas gör jag också av amerikanske bluesrockgitarristen Mason Ruffner, som dock bitvis spelade ganska otight. Förhoppningsvis bara en dålig dag på jobbet.

Svenska sleazerockarna Crashdiet lirade däremot tight och säkert (men de kunde gott skippat det förinspelade sångstödet i refrängerna...).

Förmodligen har de lagt ner lika mycket tid på repetitioner som på hårsprayande och smink.

Amerikanska Five Horse Johnsson bjöd på svängig bluesrock, bitvis tunggung, bitvis tomgång.

Kvällens huvudakt Hardcore Superstar fick klara sig utan mig. Det kom ett regn- och åskoväder emellan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar