onsdag 25 maj 2011

Lev och utvecklas!

Jag har i tidigare inlägg vurmat för Spotify, företaget som möjliggjort för miljoner musikälskare världen över att gratis, alternativt för en spottstyver, njuta av sin favoritmusik över nätet

Spotify har från och med den 1 maj infört rejäla begränsningar i sin gratisversion, vilket väckt starka reaktioner från olika håll.

Medan en del tror att detta blir början till slutet för Spotify menar andra att begränsningarna är nödvändiga och att de gärna betalar för användandet i fortsättningen.

Jag tillhör definitivt den senare kategorin, av skäl som framgår ovan.

Förändringarna beror troligtvis bl a på krav från skivbolagen inför en kommande USA–lansering, utöver att man helt enkelt vill få fler betalkunder.

USA-lanseringen är nu i antågande, och jag kan inte annat än att önska Spotify lycka till.

Lev och utvecklas, till glädje för mig och många andra!

SVT DN DN DN SvD SvD SKD NSK HD

1 kommentar:

  1. Mest till glädje för skivbolagen dock då kakan är gigantiskt snedfördelad.
    Tills förhållandet blir det omvända så att artisterna får kakbiten och skivbolagen smulorna så håller jag mina pengar utanför Spotify.

    SvaraRadera