lördag 8 januari 2011

Love is energy - pass it forward!

”Och idag sitter man här med ny kalender och finpenna som om inget hade hänt. 2011. Vad ska hända nu? Jag lovar lovar och lovar mig själv att vara nu nu nu. Jag ska försöka allt vad jag har. ” (Saxat ur Kattis blogg)

I år ska också jag bli bättre på att leva i nuet, bättre på att helt enkelt hålla jämna steg med tiden.

”Framtiden kommer till oss en dag i taget så varför inte följa årets dagar i samma takt som de kommer? Inte halka efter och blir kvar i det som varit och inte heller rusa före och missa dagarna som lunkar på...” (Saxat ur bloggen Klarabella)

Låter som en självklarhet, eller hur? Men det är ofta det till synes enkla som är det svåra.

Det gäller att hitta både rytm och innehåll – här är ett tips:

(Trots min vämjelse för maskinell musik; denna godbit kan jag inte motstå…)

2 kommentarer:

  1. Mäktigt och STOR gillar detta. Lycka till på det nya året....

    SvaraRadera
  2. Klart det är ok, att du citerar mig tar jag som en komplimang..
    Trevlig blogg, hit kommer jag åter...

    Lena

    Klarabella.bloggplatsen.se

    SvaraRadera