måndag 29 november 2010

Vad vill jag lära mig ...idag?

Saxat från ett tidigare inlägg (se hela inlägget här):

”Om vi utgår från ett vidgat inlärningsbegrepp lär vi oss (i princip) allt; hur vi ska tänka och känna i olika situationer, hur vi ska bete oss osv.”

Tomas Lydahl, föreläsare och coach i affärsnätverkande, försäljning och kundvård (läs mer här) skriver i sin bok WOW! Så får du dina kunder att rekommendera dig:

”När vi föds har vi inga erfarenheter eller vanor. Vi blir lärda allt. Visst kan man ha talanger för vissa saker men det mesta, om inte allt, går att lära sig."

”Det handlar naturligtvis om att lära sig nya positiva vanor. Att lära sig negativa saker går precis lika bra. Faktum är att det är mycket lättare att lära sig att bli negativ.”

”Att vara negativ är enkelt men svårt att leva med. Att vara positiv och ha en positiv attityd är svårt men väldigt enkelt att leva med.”

Frågan man måste ställa sig själv då och då är: Vad vill jag ha ut av mitt liv? Hur vill jag se på mig själv, min omgivning, de utmaningar som möter mig dagligen?

Helt enkelt: Vad vill jag lära mig… idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar