lördag 29 mars 2014

Framtidsscenario?



Parsmos penna - på Dagen.se den 

På min tid (tidigt 70-tal) fick man betyg redan i tredje klass. Jag led inte av det - kanske för att jag hade skapliga betyg - men ansiktsuttrycket på flickan ovan tror jag speglar väl hur många skolbarn, även betydligt äldre än lågstadieeelever, känner när de får ett - av olika anledningar - "undermåligt" betyg i sin hand.

Jag är personligen helt emot betyg. Jag är övertygad om att det finns bättre sätt att sporra eleverna till goda studieresultat än att sätta en stämpel med en siffer- eller bokstavskombination i pannan på dem.***********



Fantastiskt humorklipp, med ett skämt på temat - efter 0:40.

************

Bloggtips: Olof Röhlanders blogg

***********

Håkan på YouTube, poeter.se och... Facebook. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar