onsdag 28 december 2011

Vad man talar mindre om...

I samband med primärvalet i juni 2012 ska invånarna i Los Angeles i en folkomröstning avgöra om användandet av kondom i porrfilmer ska lagstadgas eller ej.

Enligt förespråkarna för kondomkravet sprider branschen sexuellt överförbara sjukdomar. Det är med andra ord en medicinsk folkhälsofråga.

Vad man talar mindre om är den låga kvinnosyn branschen sprider. Borde man inte göra något åt den?

Men den är självfallet mer svårmätbar. Trots att den är uppenbar.

SVT AB SvD HD GP D

4 kommentarer:

  1. Den är uppenbar för såna som dig, som tror sig vara nån sorts moraltant för mänsklighetens bästa. Absolut det finns dålig porr, men sluta upp o dra allt över en kant...

    SvaraRadera
  2. Kvinnosynen? Umm, är människosynen i bögporren så mycket bättre?

    SvaraRadera
  3. Lars, vet ej. Jag har ingen erfarenhet av bögporr. Men Du har säkert en poäng.

    Anonym, tro mig - jag drar inte alla över en kam. Det finns gradskillnader i porrbranschen, liksom i alla branscher. Verkligheten är inte svart eller vit.

    Jag är inte generellt emot sexskildringar, varken på film, på scen eller i litteraturen. Men jag ser gärna att de bottnar i en vettig kvinnosyn - ja, människosyn överhuvudtaget.

    Och jag har sett tillräckligt för att kunna konstatera att porrbranschen har många "förbättringsområden", som det heter på modernt coachspråk.

    Om den åsikten gör mig till moraltant bär jag gärna det epitetet med stolthet.

    SvaraRadera
  4. Och vad säger fucket?

    SvaraRadera