lördag 20 augusti 2011

Malmö och tung rock x 2

Jag var i Malmö i förrgår kväll och kollade in Malmöbandet Bonafide på St Gertrud; ruggigt bra band i sina bästa stunder, dvs när de lirar tunga bluesiga midtempolåtar, typ



Senare idag bär det åter av till Malmö, denna gången för att uppleva Malmöfestivalen med allt vad det innebär av folkmyller, matos och... Dead by April (dotterns val).

Märklig hybrid av ruffiga gitarrer, growlsång, sjöngsång och poppiga synthar. Låter och ser ut så här:



Komplettering 110821, alltså dagen därpå och väl hemma från Malmöfestivalen:

Dead by April är väl inte direkt min stil - skippa growlsången så hade jag gillat det bättre - men musikerna är kompetenta, melodierna helt OK och låtarna svänger bra, så konserten får godkänt.

(Dottern gillade det skarpt...)

Däremot gillar jag inte (aldrig) förinspelat på en livekonsert, i det här fallet (samtliga) synthslingor och stämsång. Det man inte "fixar" live; skippa det! Tycker jag.

SKD:s recensent tyckte att det lät stelt och jämntjockt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar