måndag 16 maj 2011

Förutsägbart... och smart!

Med ett fett checkhäfte, näsa för entreprenörskap och vassa personangrepp i rockärmen siktar tv-personligheten och fastighetsmogulen Donald Trump mot Vita huset.

Så lät det så sent som häromdagen.

Men nu kan Obama andas ut... Trump meddelar idag att han "efter noggrant övervägande" inte kommer att ställa upp i kampen om det amerikanska presidentskapet 2012.

Någon som blev förvånad?

Men det var smart marknadsföring.

AB EXP EXP EXP SvD SvD SKD NSK GP HD D

************

Tv-sänd alkoholreklam i Sverige har nästan fördubblats sedan 2008, visar aktuella siffror från TNS-Sifo, detta trots att det är olagligt att visa alkoholreklam i svensk tv.

Men TV3, Kanal5, TV6, TV8, Kanal9 och MTV kringgår förbudet genom att sända från Storbritannien.

Smart marknadsföring.

************

Sverigedemokraterna sonderar terrängen för samarbete efter framgångarna i omvalet till landstingsfullmäktige i Västra Götalands län, då partiet ökade från 4,4 till 5,8 procent.

Patrik Ehn, gruppledare för SD Västra Götaland ska nu ta kontakt med både Socialdemokraterna och Moderaterna för att testa intresset för samarbete.

Ehn menar att om inget samarbete kommer till stånd "kommer vi att agera som i riksdagen och ta fråga för fråga och spela ut blocken mot varandra."

Smart marknadsföring.

************

Den 89-årige Harold Camping på Family Radio i Oakland "ser mer ut som en pensionerad diplomat än en domedagsprofet."

Men det är just vad han är, han är nämligen övertygad om att jorden går under den 21 maj.

"Vår uppgift är att varna för domedagen och tack vare internet kan vi nu sprida budskapet över bokstavligen hela världen", säger Camping, som i över 50 år sänt sina religiösa program från en studio i Oakland.

Och jag tror knappast att det numera enorma intresset för Camping och hans program kommer att minska efter den 21 maj.

Tja, vad säger man... Smart marknadsföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar