måndag 21 mars 2011

Jag ställer upp! Gör Du?

Anton Landehag, ordförande för Ungdom Mot Rasism, skriver på SvD Debatt - med anledning av FN:s internationella dag mot rasism - att man under 2011 kommer att inleda en "kraftsamling mot en allt mer utbredd vardagsrasism och samhällets ovilja eller okunskap att hantera problemet".

"Vi tror att med gemensamma krafter och gemensamt ansvarstagande så kommer vi långt. Vi kommer att ställa krav, både på samhället, politiken och på människor i allmänhet, att våga stå upp mot rasismen där den än visar sig – i tv-soffan, i riksdagens kammare, på arbetsplatsen och i skolan."

Jag vill ingå i dessa gemensamma krafter, och ställer därmed upp på ett gemensamt ansvarstagande. Gör Du?

SvD, SvD

5 kommentarer:

  1. Jag är emot rasism.
    Jag är också emot ideologiskt "blinda" som du.
    Först när ni inser att det också finns problem med asylinvandringen så kan problemen lösas..

    Jan

    SvaraRadera
  2. Hej Jan!

    Vad grundar Du Din kommentar på, vad är det som tyder på att jag är ideologiskt blind?

    SvaraRadera
  3. Gotiska Klubben ställer upp mot rasismen. Vi kommer att fokusera på judisk och arabisk rasism under 2011.

    Varför vi inte tar upp kinesiskt och afrikansk rasism. Tja, vi har inte tid, helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Nej. Ni vet nämligen inte ens vad rasism är.

    Jag vill dock att UMR och andra sådana grupper slutar gå på bidrag och försöjer sig själva. Om de nu har sådant oerhört stöd som de vill påstå sig är det inget problem.. Men vi vet ju att i verkligheten bryr sig ingen om dessa patetiska fanatiker som lever i en drömvärld. Utan skattepengar skulle dom gå under.

    SvaraRadera