onsdag 2 mars 2011

Allt för att höja min status...

Långa titlar höjer statusen, städaren blir lokalvårdare och informatören informationsdirektör.

"Trenden har varit tydlig i flera år nu, bekräftar Martin Persson, grafiker på företaget visitkort.se."
 
"En snabbtitt i TT:s textarkiv och några nätsajter ger exempel: kommunikationsstrateg, verksamhetscontroller, ekonomi- och planeringsdirektör, senior vice president och key account manager."
 
Själv kallade jag mig i många år för skithusstolskurare. Numera kallar jag mig skithusstolskurarchef.
 
Allt för att höja min status...

SvD

3 kommentarer:

  1. Den högsta statusen får du av att du är dig själv.

    Tobbe

    SvaraRadera
  2. Jätterolig vinkling på ditt inlägg.

    P.S. Och utanför ditt ämne här:
    Har du läst Humanistbloggen om Svenska Kyrkans kampanj och Humanisternas "motkampanj".
    Jag har där efterlyst din åsikt i den frågan, som vi diskuterat tidigare.

    SvaraRadera
  3. Grattis till din nya titel!
    Titeln lokalvårdare säger något om vad arbetet innebär!! Ett jobb väl så värdefullt --tom viktigare i jämförelse med många andra!!

    SvaraRadera