fredag 4 februari 2011

En fråga som provocerar

Närapå varannan svensk ”facebookar” på semesterresan utomlands, visar en färsk undersökning gjord av TNS-Sifo, enligt DN.se.

Var fjärde person i undersökningen tycker att ”facebook-uppdateringarna används för att skryta med om vad man upplevt”.

Luktar avundsjuka, tycker jag…

Men dock: ”…fyra procent erkänner att Facebook är bra för att retas med vänner som inte är ute och reser”.

”Många skriver (…) att ’när jag är på semestern vill jag minsann inte använda datorn!’ eller ’det finns ett liv utanför Facebook också!’."

"Det är tydligt att det här med att använda Facebook eller inte är en fråga som provocerar.”

Hur kan det rimligtvis provocera? Var och en gör väl som den vill, det finns värre saker...

Fast det är klart – när sonen ockuperar datorn för att ”facebooka” samtidigt som jag vill blogga; det är provocerande…

2 kommentarer:

  1. Har du bara 1 dator?
    På tal om att provocera!
    Tobbe

    SvaraRadera
  2. Hade jag haft en bild på när jag räcker ut tungan hade jag satt in den här...

    SvaraRadera