måndag 3 januari 2011

Blåsväder? Ja, tack...

Kommunalrådet Stefan Hanna (C) i Uppsala kommun, som på juldagen på sin blogg föreslår extraskatt för överviktiga, fortsätter att uttrycka något udda åsikter, som att ”konstnären Lars Vilks inte bör omfattas av yttrandefriheten och att bidragsfuskare borde sättas i fängelse och efter straffet få stå iklädda hyenadräkt utanför shoppingcenter.”

Dessutom anser han att det så kallade svarta hålet, som består av "andelen vuxna som försörjs av andra" – dit räknar han även pensionärerna - kommer att "suga ur all energi ur sin närhet om närheten inte lyckas tanka om”.

När jag läste detta fick jag en teori: Ett internet-busfrö har hackat sig in på Hannas blogg och skojat till det lite!

Teorin gick dock i spillror när jag på Newsmill möttes av en debattartikel av... Stefan Hanna.

Jag tror att Hanna resonerar lite som Livets Ords ledare Ulf Ekman som i nå’t sammanhang fick frågan: "Varför hamnar Du ständigt i blåsväder?"

Ekmans svarade: ”Om man ständigt befinner sig i blåsväder blir man aldrig dammig..."

Fler länkar: SvD, SvD 2SvD 3, GP, AB, Exp 1, 23, SVT, SKD

Och störst av allt är tjockleken!

************

Fast nu har det tydligen blåst färdigt...!

Stefan Hanna ber om ursäktSVT, DNSvD, UNT:

"Jag kan konstatera att jag hittat några mindre lämpliga skrivningar."

OK, vilka skrivningar åsyftas, och vad menar Du... egentligen?

1 kommentar:

  1. Men nu går skam på torra land - för dom överviktiga betalar ju redan MYCKET mer skatt - för dom äter ju MYCKET mera av högt skattebelastad mat.

    SvaraRadera