tisdag 7 december 2010

Balans i tillvaron

Den som hittar på saker, upptäcker världen, ”tar för sig av livet” – uppfattas ofta som en sann livsoptimist – en som älskar livet – helt enkelt.

Jag har dock ofta tänkt tvärtom. Varför måste det hela tiden hända saker? Är livet så tråkigt i sig? Då är man ju egentligen pessimist.

Saxon på Mejeriet i Lund, det är kul...
En artikelintervju i Kattis&co, där Kattis Ahlström möter programledaren m m Richard Olsson, bekräftar mina tankar.

Richard Olsson:

”Jag har en vän som sitter på en pinnstol hemma i Gävle och är helt nöjd med sitt liv. Medan jag tycker att livet är så skittråkigt att jag ständigt måste fylla det med kul. Annars kan det vara.”

Jag tror att ”balans” är ett nyckelord i detta sammanhang; jag försöker lägga mig mitt emellan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar