måndag 11 oktober 2010

Ditt liv pågår nu - missa det inte!

I en reklamtext för boken Mindfulness – medveten närvaro som levnadsstrategi av Viktoria Konstenius, fann jag följande formulering, som jag fastnade för:
"Ditt liv pågår nu – och det är inget genrep. Missa det inte!"

Hur lever man i nuet? Hur gör man för att inte ”missa” sitt liv?

"Att välja kärlek
I varje ögonblick ges vi en möjlighet att välja kärlek, i det vi gör, i det vi uttrycker,
i det vi förmedlar, i det vi ser.
Detta bär jag med mig i livet just nu.
Detta vill jag påminna mig om
- varje dag
- i varje enskilt möte med mig själv
- i varje enskilt möte med andra människor

- Att välja att se det goda i människor
- Att välja att se att människor gör vad de tror är rätt utifrån sina erfarenheter utan att fördöma
- Att en fredlig väg och en väg i kärlek alltid är rätt väg
- Att visa på att denna väg alltid är möjlig
Det är min enda starka inre övertygelse."

(Saxat ur bloggen Mellanrummet: http://mellanrummet-pernilla.blogspot.com/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar