tisdag 21 september 2010

Boktitlar

En boktitels uppgift är att i några få ord fånga en presumtiv läsares intresse. Ofta funkar det… åtminstone på mig.

Här följer ett axplock bra boktitlar som jag har hittat i mina egna bokhyllor:

Att leva ett liv, inte vinna ett krig
(Anna Kåver)
Klok beskrivning av vad livet handlar om.

Att välja glädje (Kay Pollak)
Titel som säger mig 1) att jag har ett val, och 2) vad jag bör välja…

Bli chef över Ditt eget liv (Jackee Holder)
Låter som en god idé.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra (Liza Marklund, Lotta Snickare)
Tur att man inte är kvinna…

Akta er killar, här kommer gud och hon är jävligt förbannad (Linda skugge)
…men det är bäst att huka sig!

Jag har inte sanningen, jag söker den (K G Hammar)
Första halvan kan vi alla skriva under på, andra halvan bör vi ta som ett gott tips.

Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? (Nisse Simonson)
Svaret finner Du i denna bok, och i nästa:

Vad optimister vet och du kan lära dig (Nicolas Jacquemot)

Ateism - förnuftet på villovägar (Vesa Annala)
Humanisterna går i taket!

Hur du får ett extremt roligt liv (Kerstin Almegård, Eva Falk)
Är det så enkelt?

Dumt sagt av dokusåpakändisar (Gunnar Jägberg)
Skulle krävas ett helt bibliotek.

Dyngkåt och hur helig som helst (Mia Skäringer)
Låter som en angenäm kombination!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar