måndag 29 april 2013

Helt galet, om Du frågar mig

Granskningsnämnden för radio och tv har fällt ett inslag i Go’kväll i höstas där SVT-profilen Sverker Olofsson säger att "Svenska kyrkan borde tacka och ta emot när skolor vill ha avslutningar i kyrkan och inte vara så kinkig med att vilja be böner och sjunga psalmer".
 
Sverker Olofsson var inbjuden som så kallad nyhetsspanare för att "tycka till om ett aktuellt ämne".

Nämnden fäller inslaget med motiveringen att "det strider mot kravet på opartiskhet".

Helt galet, om Du frågar mig,

Hur skall man kunna "tycka till" om ett aktuellt ämne och samtidigt vara "opartiskt"? Det ligger liksom i sakens natur att det är omöjligt. Och ointressant.

Nu tänker jag ta mig friheten att tycka till om ett aktuellt ämne: Skrota Granskningsnämnden...:)

AB DN SvD GP D

************

Besök gärna min sida på poeter.se!

1 kommentar:

  1. Man väljer att trycka till Olofsson av helt andra anledningar. han börjar kaxa upp sig för mycket gissar jag.

    SvaraRadera