onsdag 21 mars 2012

Det gläder mig

"Får man ta hunden med sig in i himlen?" har vi hört Hasse Andersson fråga sig ett otal gånger.

Utan att få svar. Det går kanske inte?

Avlidne Willy Thern i Helsingborg hade en liknande önskan: att hans hund åtminstone skulle få vara med vid hans begravning.

Willys hustru Gun Thern har dock fått svar: Kyrkoherden i Kropps församling i Helsingborg säger nej, p g a allergirisken.

Men nu har Gun funnit en annan församling som välkomnar hunden till kyrkan.

Det gläder mig. Från hjärtat.

Hoppas att Hasse Andersson också får ett positivt svar. Förr eller senare.

AB SvD GP HD BT D

3 kommentarer:

  1. För övrigt så har jag som själv är astmatiker (häst och katt) aldrig hört talas om att en boxer fäller så mycket stö att det skulle behöva saneras i kyrkan efteråt. Inte sanerar Scandinavium efter de årliga hästhoppningstävlingarna. Då är ändå häststö (det som motsvarar människans mjäll) bland det mest allergena djurepitelen.

    SvaraRadera
  2. En begravning ska väl vara för de sörgande. Ett djur i en kyrka känns inte tilltalande. Vilka önskemål kommer härnäst? Katter, kör, hästar, möss? Jag vill ha min bil med på min begravning!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår Din poäng, var sätter man gränsen? Så långt är jag med.

    Men ärligt talat, har Du aldrig hört talas om en hund som sörjt sin bortgångne husse eller matte?

    Det har jag. Däremot inte en bil, den visar sällan sina känslor.

    SvaraRadera