torsdag 5 januari 2012

Något av det bästa som hänt mig...

Affärstidskriften Forbes utnämner Spotifys grundare Daniel Ek till ”Most Important Man In Music”.

Jag är definitivt benägen att hålla med.

Med ett stort musikintresse sedan tonåren - med förkärlek för den tyngre 70-talsrocken - anser jag att Spotify är något av det bästa som hänt mig (ja, näst min fru och mina barn då...).

”Spotifys David Ek har skapat en gratis, Facebook-integrerad plattform som kan rädda skivindustrin från piratkopiering”, skriver Forbes.

Och mig från att bli en odräglig människa...

Nej, skämt å sido. Men vad vore livet utan musik?

Spotify ger för en spottstyver användaren en fantastisk möjligheten att välja själv ur ett abnormt stort utbud, något man knappast - av ekonomins begränsande egenskap - kan göra i skivaffären.

För att inte snacka om radion... där någon annan gjort urvalet. Kan funka för den svalt musikintresserade, men inte för den som älskar musik på allvar.

Då duger bara ens egen med omsorg komponerade playlist. Eller hur?

Tack, David Ek o co för fantastiska Spotify!

************

PS: Jag diggar annat än 70-talsrock också, kolla in Musiksidan på Håkans Blogg. Läs också fler musikinlägg under etiketten Musik. DS.

************

Spotify räddar skivbolagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar