lördag 29 oktober 2011

Kampanj med tveksamt innehåll

”Det är inget större fel på din musiksmak, men ÄRLIGT, KLOCKAN 03.00 PÅ NATTEN föredrar vi att sova!!”.

Så stod det på en till synes handskriven lapp som lades i tusentals brevlådor i Malmö, Göteborg och Stockholm i helgen.

Lappen tycks ha utlöst mängder av grannfejder.

Bakom tilltaget stod radiokanalen Rix FM, som nu publicerar en ursäkt för "kampanjen" på sin hemsida.
 
Två funderingar:
 
1) Vad gick kampanjen egentligen ut på?
 
2) Sanningshalten i påståendet "Det är inget större fel på din musiksmak" kan ifrågasättas. Det är påfallande ofta grannens musiksmak faktiskt är... kass.

AB AB DN SvD GP GP GP BT D

1 kommentar:

  1. Kampanjen gick ut på att med en liten och billig kampanj nå ut med sitt företagsnamn till en stor publik och när nu nyhetssiter och bloggar skriver om det så verkar det ha gått bra. Patetiskt. Reklamfjantar.

    SvaraRadera