söndag 8 maj 2011

Konkurrens stärker... eller?

Trots att det numera är lätt som en plätt att tillverka sin egen Coca Cola (nåja) slår världens största läsktillverkare - som för övrigt fyller 125 år idag söndag- inte på något sätt av på takten.

”Vi kan inte vila en endaste sekund. Det värsta som kan hända är att ett företag börjar tro på sina egna pressmeddelanden”, säger dess marknadsansvarige Joe Tripodi.

Ja, då är det illa...

Företaget är alltjämt en riktig vinstmaskin - med intäkter på 35,1 miljarder dollar och en bruttoinkomst på 22,4 miljarder dollar för 2010.

Kampen mot huvudkonkurrenten och "ärkerivalen"  PepsiCo är dock "ständig och stentuff."

Coca Cola är USA:s mest sålda läsk, följt av Diet Coke och... Pepsi.

"Vi tror att stark konkurrens och starka konkurrenter gör oss bättre."

Undrar just om våra svenska regeringspolitiker har samma inställning, nu när Alliansens försprång minskar...

AB DN DN SvD SvD SKD NSK HD GP D D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar