måndag 14 mars 2011

Tur att man inte röker...

Att smuggelcigaretter kan innehålla en massa skit har man ju hört talas om... men jag trodde inte att man skulle ta det så bokstavligt.

"Införseln av smuggelcigaretter till Sverige ökar kraftigt. Paketen ser helt vanliga ut, med svensk varningstext. Men innehållet kan vara annat än bara tobak - till exempel arsenik eller musbajs." (SVT, DN)

Tur att man inte röker... fast å andra sidan vill jag nog inte veta vad godiset som jag stundtals vräker i mig innehåller.

Men kaffe är nyttigt...

2 kommentarer:

  1. vilket bullshit,ännu ett försök av staten att få folk att sluta handla smuggel ciggaretter.all tobak innehåller arsenik o tungmetaller även svenska ciggaretter.Tobaksplantan är lite speciell eftersom den har en förmåga att suga upp gifter och tungmetaller ur jorden, som sedan lagras i tobaken och gör den ännu mera ohälsosam

    SvaraRadera
  2. det lustiga med medias uppmaning tycker jag i alla fall att man pratar om arseniken i smuggelciggen,men inte att svenska cigg har det.

    SvaraRadera