tisdag 7 september 2010

Vinna hela världen

Jag hade nyligen förmånen att få lyssna på Jennie Berggrens föredrag Vinna hela världen - efter boken med samma namn - där hon berättar om sitt liv; från barn- och ungdomsåren via Ace Of Base fram till idag, med Gud som ständig följeslagare.

I skolan blev hon till en början behandlad som luft, omgivningen tog ingen notis om henne, hon blev varken sedd eller hörd. Detta rättade till sig med åren, men satte sina spår. Dock kom hon tidigt till insikt om att: Hur människor än behandlar Dig, vilka omständigheter Du än lever under, så är Du oändligt värdefull, oändligt älskad av Gud.

Hon betonar Guds osvikliga kärlek till varenda människa på ett övertygande sätt. Det är detta budskap jag tar till mig och bär med mig därifrån.

Adlibris.coms beskrivning av boken: ”Vinna hela världen är Jennys egen berättelse, en berättelse om tro, självbild, musik, relationer, integritet - och om att vara älskad precis som man är.”

Jag har inte läst boken, men lär göra det - föredraget gav mersmak.

Mer om Jennie Berggren på dagen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar