måndag 16 augusti 2010

Vilken lättnad…

Jag har alltid tyckt att tröjor med (rock-)bandlogga på, typ så’na man köper vid konserter eller på marknader, är lite småtöntiga. Följaktligen har jag själv aldrig varken ägt eller burit någon sådan… fram till nu...

Min kära hustru hade godheten att köpa en sådan tröja till mig under sin senaste Ullaredtur, helt ovetandes om min inställning till det (eller…?), en tröja prydd med Kiss-medlemmarnas vackra målade nunor.

Tja, jag gillar ju Kiss se’n 35 år, och tröjan är ju trots allt inte så ful… och den passar ju bra i storlek… så jag tänkte att ”hemma kan jag väl använda den i alla fall...”.

Häromdagen fick jag ett akut ärende till en (optiker-)butik. I samma ögonblick som jag kommer in i butiken inser jag att jag har Kiss-tröjan på mig. Too late...

Plötsligt dyker affärsbiträdet upp, iklädd en Rolling Stones-tröja med den karaktäristiska ”Tongue”-symbolen.

Vilken lättnad…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar